L’infern no són els altres Un dels criteris, a banda de l’estricament literari, que et permet calibrar amb certesa la validesa d’una obra literària —i,
Xavier Serrahima: el racó de la paraula
Crítica, anàlisi i orientació literària
L’infern no són els altres Un dels criteris, a banda de l’estricament literari, que et permet calibrar amb certesa la validesa d’una obra literària —i,
Un altre Sant Jordi és possible Si creus que els llibres s’escriuen amb el cor, que són el producte ineludible d’una necessitat espiritual o interior,
* És millor estar al bàndol del guanyador. (© Jaume Cabré, Quan arriba la penombra, Proa Edicions, 2017, pàg. 17) * Quan tot tant se te’n
Odissea (literària) indigent Hi ha qui creu, i qui no dubta en dir-ho en veu alta, que els escriptors no poden fer de crítics literaris
Els miracles (literaris) existeixen Així que el Drac de Sant Jordi s’acosta cap a Catalunya i es comença a intuir el batec somort de les
Divertimento en Do Major Les editorials, i més quan s’acosta Sant Jordi —el Gran Drac que manté segrestada la literatura— tenen una certa tendència a
Voyage au bout de la nuit, Louis-Ferdinand Céline (Pur) verí literari Hi ha llibres d’aquells anomenats de culte que s’acostumen a considerar no aptes per
* La feblesa humana de parlar massa quan et deixen parlar. (© Stefan Zweig, Clarissa, traducció de Joan Fontcuberta, Quaderns Crema, 2017, pàg. 68) * En
Menys és (molt) més En el món de la literatura —com en el de l’art (i, en realitat, en la vida mateixa)— encara són molts
* [L’artista coneix] les petites alegries de la pulcritud i la simetria. (© Stefan Zweig, Clarissa, traducció de Joan Fontcuberta, Quaderns Crema, 2017, pàg. 9) *